Shawarma de casa cu pui

Cine nu a gustat măcar o dată renumitul „sendviş” arăbesc Shawarma sau şaorma ? Personal poftesc măcar o dată pe lună la o şaorma dar după ce am descoperit condimente veritabile pentru şaorma, am renunţat a mai cumpăra din oraş. Avantajul shawarmei de casă este că ies mai multe porţii mari şi bogate şi gustul nu e departe de cel din comerţ!

Aşadar, iată de ce avem nevoie pt 4-5 şaorme mari făcute sendviş:

– 1 piept de pui

– 4-5 cartofi

– 1/2 dintr-o varză mică

– 4-5 castraveciori muraţi

– 4-5 turte libaneze mari

– condimente pentru şaorma (condimente arăbeşti sau punguţa Shaorma la fix de la Knorr)

– 200 g maioneză

– 3 căţei de usturoi pentru maioneză

– ketchup picant sau dulce în funcţie de gusturi. Cantitatea depinde în funcţie de cât ketchup vă doriţi în shaorma. Eu am avut lângă mine un tub întreg şi am pus după gust.

opţional: ceapă roşie tăiată rondele

Prima dată tăiem pieptul de pui fâşii lungi şi îl amestecăm cu praful din partea lată a punguţei Knorr. Prăjim puiul şi îl lăsăm să se mai răcească într-un castronel. Eu am adăugat şi un praf de condiment arăbesc pentru şaorma care are aromele mai pregnante. L-am cumpărat din Carrefour acum ceva timp de la raionul cu produse asiatice/arăbeşti. Pentru cunoscători, când se folosesc condimente arăbeşti sau indiene, aroma care se împrăştie în bucătărie nu este una foarte plăcută pentru nas însă pentru papilele gustative e super. Aşadar să nu vă descurajaţi din cauza mirosului pentru că gustul e cu totul altfel :))

Imagine

Tăiem cubuleţe  mici castraveciorii muraţi şi îi scurgem bine de zeamă.

Imagine

Tăiem varza fideţulă şi o amestecăm cu puţină sare.

Imagine

Cartofii îi tăiem pai şi îi prăjim.

Imagine

Am făcut şi maioneză, reţeta clasică în 30 de secunde, foarte bună şi reuşită! Promit să pun un filmuleţ în curând. În maioneză am pus şi usturoiul pisat şi praful din partea îngustă a pungii Knorr. Îi dă o aromă specifică sosului din şaorma.

Imagine

Pregătim turta libaneză, o ungem cu ketchup şi dacă vreţi şi cu 2-3 linguriţe de maioneză. Eu am pus maioneza la urmă.

Imagine

Punem apoi cartofii prăjiţi răsfiraţi. Să nu vi se pară puţini, atunci când veţi rula turta, compoziţia se va aduna toată pe centru şi prea mulţi cartofi vor bomba shaorma.

Imagine

Punem apoi puiul. Câteva bucăţele.

Imagine

Adăugăm varza şi apoi castraveţii.

Imagine

La urmă mai pun nişte ketchup şi maioneza.

Imagine

Începem apoi să rulăm. Găsim partea mai turtită  a lipiei şi o poziţionăm în partea de jos. Pliem turta. Apoi, cu mâna pe bucata îndoită, rulăm lipia o dată de la stânga la dreapta şi ţinem strâns, rulând până la capăt.

Imagine

Turta rulată va avea astfel un capăt acoperit, astfel încât sosurile şi umplutura nu vor cădea.

Pregătim hârtie de copt şi învelim turta, răsucind capătul de jos ca un moţ iar partea de sus îndoind-o bine bine. Dacă nu serviţi şaorma imediat, o puteţi încălzi mai târziu la microunde. Mie mi-a ieşit o şaorma mai mică pe care am pus-o în folie de aluminiu pentru că se terminase hârtia de copt. Aluminiul nu se bagă la microunde pentru că este conductor de electricitate!!

ImaginePOFTA BUNĂ!

3 gânduri despre „Shawarma de casa cu pui

  1. Si eu mai fac shaorma in casa insa aveam o dilema cum sa fac puiul. Asta pana am vazut la cineva o modalitate sanatoasa: fierbea pieptul intreg, il toca destul de marunt si apoi il tragea putin intr-o tigaie gen dry cooker. Foarte bun iesea cu puiul taiat marunt marunt si mi-am dat seama ca tocmai asta nu-mi placea mie ma shaorma mea de casa, faptul ca niciodata nu nimeream sa maruntesc calumea puiul crud. Sanatos totul pana la…cartofii prajiti. Care sunt inca preferatii mei (desi n-as prea avea voie sa-i mananc) 😀

Lasă un comentariu